Rothenburg ob der Tauber Gezi Notları: Bavyera’nın Romantik Ortaçağ Şehri

Rothenburg ob der Tauber

Almanya’nın enn romantik şehrinin gezi notlarına hoş geldiniz! Bu yazıda Hansel ve Gretel’e, Pinokya’ya esin kaynağı olmuş Rothenburg ob der Tauber’den bahsedeceğiz. Bu minik şehre adımınızı attığınız an Rothenburg sizi içine çekiyor, müthiş bir Ortaçağ atmosferi ve romantizmini burnunuzun direğine kadar hissettiriyor! Hele bir de karlı bir havada giderseniz kartpostallardaki manzaraları aratmıyor. 🙂 Bu kadar reklam yeter sanıyoruz..

Rothenburg ikinci dünya savaşında saldırıya uğramadığı için eski tarihi dokusunu koruyabilmiş. Çevresindeki hendekleri ve surlarıyla da ünlü olan şehir; Bavyera eyaletindeki Frankonya bölgesinde yer alıyor. Biz haydaa bir de Frakonya mı çıktı başımıza derken Bavyeralı arkadaşımızın anlattığı kadarıyla; Kuzey Bavyera’ya Frankonya deniyormuş. Nürnberg, Rothenburg o.d.T gibi şehirlerle Bavyera’nın güneyi arasındaki mimari ve kültür bile biraz farklılık gösteriyormuş. Nürnbergliler kendilerini Bavyeralı değil Frankonyalı sayıyormuş falan..

*Bavyera neresidir?

Bavyera başkenti Münih olan Almanya’nın güney bölgesi. Diğer önemli şehirleri ise; Augsburg, Nürnberg, Regensburg, Ingolstadt, Bamberg ve Würzburg diyebiliriz. Müthiş doğası, Oktoberfest’i ve Bayern Münih futbol takımı ile ünlü olan bölge ayrıca Almanya’nın en zengin eyaletiymiş. İnsanlarının kendilerini beğenmiş ve burnu havada oldukları söyleniyor… Haksız değiller sanki..

*Romantik yol:

Würzburg’tan Füssen’e kadar uzanan Almanya ile ilgili algılarınızı değiştirecek bir yol bu Romantische straße. Rotada kaleler, masaldan fırlamış şatolar ve Ortaçağ kentleri var. Son durak Disney’in logosundaki Neuschwanstein Şatosu ve Alpler’in başlangıcı. Rothenburg o.d.T ise romantik yolun Ortaçağı manzaraları açısından en ünlüsü.

Biz ortaçağ havası olan şehirleri çok seviyoruz, şehir sizi sanki geçmişte yolculuğa götürüyor.. Bu açıdan Rothenburg, Estonya’nın başkenti Tallinn’i de andırıyor sanki. 🙂

Romantik yol
Rothenburg ob der Tauber

Ne zaman gidilir?

Biz Rothenburg o.d.T’e Aralık’ta yani Christmas zamanı gittik ve gerçekten hayran kaldık, şehir bizi karla karşıladı ve romantik yolun hakkını verdi. 🙂 Bunun yanı sıra kışın çok soğuk olduğu da göz önüne alınmalı.

*Rothenburg o.d.T’de Noel zamanı:

29 Kasım’dan 23 Aralık’a kadar Noel pazarı açık. Saatleri; hafta içi 11:00-19:00, haftasonu 11:00-20:00.

Christmas zamanı gitmeseniz bile baharda da bu şehrin çok güzel olacağını düşünüyoruz. Yazın ise turist akınına uğruyormuş.

Almanya’nın ikonik adamı

Nerede kalmalı?

Biz Rothenburg o.d.T’ye günübirlik geldik 2-3 saat geçirip Nürnberg’e geri döndük. Bu yüzden konaklanacak pek yer bilmiyoruz ancak Rothenburg çok turistik bir yer olduğu için konaklama için pahalı bir seçenek olduğunu söylemiş olalım.

Pahalı mı?

Almanya genel olarak pek ucuz değil, Rothenburg hiç değil. :/ Euro cinsinden geliriniz yoksa hemen hemen hiçbi’ yer ucuz değil gerçi laksjdalskjd. Meydandaki noel pazarının fiyatları Nürnberg’e göre ucuzdu aslında ama restoranlar, hediyelik eşya dükkanları vesaire Avrupa ortalamasına göre biraz pahalıydı.

Rothenburg ob der Tauber

Şehre Ulaşım ve Şehir İçi Ulaşım

Geldik zurnanın zırt dediği yere. Rothenburg Nürnberg’ten araba ile 1 saat gözükmesine rağmen toplu taşımayla (ki o da şanslıysanız) 1 buçuk saatte ancak varabiliyorsunuz. Çünkü bir sürü yere uğrayarak gidiyor ve Nürnberg’ten en az 2 vesait değiştirmeniz gerekiyor. Münih’ten de aynı şekilde. Ama biz o Rothenburg’a gidilecek dedik ve başardık. Burda en önemli nokta ise Bavyera ticket!!!!!

Nedir bu Bavyera bileti derseniz; Almanya’da sadece Bavyera bölgesinde geçen günübirlik (GECE 3’E KADAR 24 SAAT DEĞİL) istediğiniz kadar kullanabileceğiniz ve Bavyera’da her yere gidebileceğiniz bir bilet. Yani bir günde Nürnberg, Rothenburg o.b.T, Münih yapabilirsiniz mesela. Tek kişilik ücreti 26 euro, ancak eklenen her kişi için +6 euro oluyor. Max. 5 kişiye kadar alınabiliyor. Dolayısıyla 2 veya daha fazla kişiyseniz kesinlikle bu biletten alın kafanız rahat gezin. Biz 3 kişi 38 euro’ya aldık, kişi başı 13 euroya geldi ve bir sürü aktarma yaptık. Bavyera biletini şurdan alabilirsiniz.

Şehir içi ulaşıma gelecek olursak, Rothenburg o.d.T çok çok küçük bir şehir. Yürüyerek, fotoğraf çekerek, bi’ yerlerde bi’ şeyler yiyip içerek 2-3 saatte rahatça gezebilirsiniz.

Gezilecek Yerler:

1. Markusturm&Röderbogen:

Şehrin girişinde bulunan saat kulesi, Röderbogen kemeri ve Markusturm Kulesi. Aynı zamanda Rothenburg’un ikonik manzaralarından biri.

Markusturm

2. Marktplatz:

Şehrin kalbi. Belediye binasının, Christmas marketin ve St.Georges çeşmesinin de yer aldığı, şehrin en merkezi noktası. Her yere buradan gidebilirsiniz.

Marktplatz’da Christmas Market

3. Deutsches Weihnachtsmuseum&Käthe Wohlfahrt:

*Deutsches Weihnachtsmuseum:

Bu kadar uzun bir kelime olacak ne vardı? Altı üstü Alman Noel Müzesi… İçeride Noel’in tarihi ve kültürü ile ilgili birçok bilgi edinebilirsiniz. Biz müze gezmeye vakit ayıramadık, ama meraklısı için güzel bir seçenek.

Giriş kışın 3, yazın 5 euro.

*Käthe Wohlfahrt:

Avrupa’nın en büyük ve bütün yıl açık olan Noel dükkanıymış burası. İşte öyle bir Noel aşkı… Kapısındaki süslü kırmızı araba da hep oradaymış. Çok tatlı değil mi?

Deutsches Weihnachtsmuseum&Käthe Wohlfahrt

4. Plönlein:

Google’a Rothenburg yazınca karşınıza ilk çıkan görseli bulduk; Plönlein meydanı. Sol tarafta Siebers kulesi, sağ tarafta da Kobolzeller kapısını görebilirsiniz. 🙂 Burayı insansız fotoğraflamak da her yiğidin harcı değil söyleyelim……

Plönlein’de biz 🙂

5. Rathausturm:

Burası aslında Belediye Binası. Girişi Christmas Market’ten. 220 basamak merdiven çıkıp tepeden bu manzarayı görebiliyorsunuz. Yalnız merdivenler çok dar ve dik, ve çıktığınız yer de yine çok dar, baştan söylemesi. Ona göre kararınızı verin… ama bizce kesinlikle değer.

Tepeye çıkış kişi başı 2,5 euro.

Rathausturm tepesinden manzara
Rathausturm tepesinden manzara

5. Kriminalmuseum:

Ortaçağ’dan kalma bir suçlular müzesi. Eski işkence aletleri, idam sehpaları gibi birçok şey varmış. Maalesef bizim çok zamanımız olmadığı için gidemedik ama içimizde de kalmadı değil…

Yeme-İçme Önerileri:

*Christmas markette glühwein yani sıcak şarap içmenizi öneririz. 2,5-3 euro gibi bir şeydi fiyatı.

*Schneeballen yani kartopu tatlısı denilen hemen her yerde göreceğiniz bir tatlı var top şeklinde. Bir sürü de çeşidi var, biz öyle bayılmadık ama denenebilir.

*Schokolade yani sıcak çikolata ve çikolatalı her şey Almanya’da güzel. Waffle, krep ve dahasını yine Noel pazarında tadabilirsiniz. Waffleı mükemmel yapıyorlar ama siz çok yememeye çalışın yine de…

*Patates salatası yine Almanya’da ünlü; tam olarak püre haline getirilmemiş, içinde küçük parçalar olan patates salatasını çok seviyorlar. Bir de lahanayı çok seviyorlar anlam veremediğimiz bir şekilde..

1. Hotel Uhl Restoran:

Rothenburg o.b.T’de restoranlar pek ucuz değil ancak biz karda kışta gittiğimiz için biraz da ısınmak adına dışarıdan güzel görünen bir restorana oturup, bi’ şeyler yedik. Fiyatı kişi başı 10 Euro civarıydı, yemekler fena değildi. Rothenburg’a tekrar gidecek olsak burayı arayıp bulmayız.

2. Rothenburger BonbonManufaktur:

Tatlı mı tatlı vitriniyle dikkatimizi çeken bir candy shop 🙂 Simge kendini kaybetti içeride.. el yapımı yapılan sıcak şekerlerinden ikram ettiler. Fiyatlar uygun, farklı şekerler vardı içeride. İlginç olan dükkanda Metallica, Guns N’ Roses falan çalıyor olmasıydı..

Rothenburger BonbonManufaktur

Rothenburg ob der Tauber Gezi Notları yazımızın sonuna geldik, umarız ki gezinize bir faydamız dokunmuştur. Başka bir yazıda buluşmak üzere!

Sevgiler, TIME TO GO!

Bizi Instagram’da takip etmek isterseniz şöyle buyrun.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s