Avrupa’nın En Güzel Noel Pazarları

Avrupa’nın En Güzel Noel Pazarları yazımıza hoş geldiniz! Noel ruhunu ve marketlerini sevenler bu blog yazısı size…. Avrupa, Christmas döneminde muhteşem bir kış konseptine bürünüyor. Işıl ışıl süslü sokaklar, buz pistlerinde yarınlar yokmuşçasına kayan insanlar, rengarenk çam ağaçları, sıcak şaraplar, kar manzaları derken bizde niye yok diyor ve özeniyoruz…

Noel ile ilgili biraz ön bilgi verecek olursak; Dünyanın birçok ülkesinde Hristiyanlar’ın geleneksel olarak Hz.İsa’nın doğum gününü kutlama bayramı diyebiliriz. 24 Aralık’ı 25’ine bağlayan gece Noel gecesi. 24 Aralık ise Christmas Eve yani Noel arifesi. Tabii Noel sadece iki günde kutlanmıyor, Kasım’da kurulmaya başlanan Noel pazarları genellikle 25-30 Aralık’a kadar açık oluyor. İlk kurulan Noel pazarı ise 1384’de Almanya’nın Bautzen, Saxony şehrinde diye biliniyor. Daha sonraki zamanlarda ise Noel ve yılbaşı kutlamaları evrenselleşiyor ve bir gelenek haline geliyor. 24 Aralık’tan 1 Ocak’a kadar Avrupa’da hemen her dükkan kapalı oluyor.. Avrupa’da gezmeye gidecekseniz aklınızda bulunsun. Noel pazarı gezmek için Hristiyan olmak gerekmediğini belirtmemize gerek var mı.. Öyle ki yüzde 75’i ateist olan Estonya’nın başkenti Tallinn Christmas kutlamada listemizin başında. O zaman geçelim en güzel Noel pazarları listemize!

1. Tallinn:

Tabii ki 1 numara Baltık ülkelerinin incisi, erasmus yaptığım ikinci yuvam Tallinn! Bu aralar çok popüler ve Estonların da dediği gibi Avrupa’nın Best Christmas Market’i kendisi. İlk sırayı almasının sebebi Christmas marketinin karlar altında hem çok samimi hem de çok düzenli olması. Zaman zaman meydanda konserlerin verilmesi de cabası! Ayrıca meydandaki Noel ağacının 1441 yılında dikilmiş olduğunu söyleyelim. Noel pazarı Tallinn’de sadece Tallinn Old Town’da kuruluyor ve çok keyifli zaman geçiriyorsunuz. En çok tercih edilen yiyecekler: sıcak şarap, lahana kavurması ve patates. Tabii bunun yanı sıra takılar, bardaklar, şapka-eldivenler en çok alınan hediyelik eşyalardan. Ayrıca Tallinn Noel pazarı diğer pazarlara göre epey erken açılıp, geç kapanıyor.

Noel Pazarı 15 Kasım – 07 Ocak tarihleri arasında kuruluyor.

Her gün 10:00-19:00 arası açık.

Tallinn Noel Pazarı

2. Colmar:

Noel ile özdeşleşen Fransa’nın minik şehri Colmar’ın hem süslü sokaklarını hem Noel pazarlarını çok çok beğendik. Kurabiye evleri, masalsı sokakları ve ışıklarıyla tam bir Noel şehri! En ünlü yiyecekleri: pretzels, mulled wine (sıcak şarap) ve krep.

Colmar’ın Noel Pazarları:

*Place des Dominicains

*Köifhus avlusu

*Place Jeanne d’Arc

*Place de la Cathedrale Gourmet Market

*Place de l’Ancienne Douane

22 Kasım – 30 Aralık tarihleri arasında kuruluyor.

Hafta içi: 10:00 – 19:00
Hafta sonu: 10:00 – 20:00

Colmar&Eguisheim Gezi rehberi için şöyle alalım.

Colmar Noel Pazarı

3. Nürnberg:

Eveet geldik Almanya’nın en ünlü Noel pazarına. Nürnberg zaten Christmas marketi ile nam salmış bir şehir. Pazarda çeşitlilik çok ve market düzenli olduğu için Nürnberg’in Noel Pazarını biz de çok beğendik. Bu arada Frankonya bölgesinde Noel Baba’nın yanı sıra hediyeler getiren bir korucuyu karakter daha varmış: Rauschgoldengel. Bu melek şeklindeki karakterin oyuncaklarını her yerde görebiliyorsunuz. 🙂

En ünlü yiyecekleri: sosis, bira, sıcak şarap, lahana kavurması, waffle ve kurabiyeler.

Pazar 29 Kasım- 24 Aralık arasında kuruluyor.

10:00-21:00 saatleri arasında açık.

Nürnberg Christkindlesmarkt

*Kinder Christkindlesmarkt:

Nürnberg’in asıl Noel pazarı haricinde bir de çocuklar için süsledikleri bir meydan var. Biz buraya da bayıldık! Masal kahramanlarından, çocuk müziklerine çok tatlı minik bir Noel pazarı olmuş. Öyle ki keşke Almanya’da çocuk olsaymışız dedik. 🙂 Kesinlikle ziyaret edin deriz.

4. Budapeşte:

4. sırayı Budapeşte’ye verdik! Budapeşte’nin hem canlı sokakları ve bitmeyen gece hayatı hem de Noel pazarını seviyoruz. Tabii ki Macarların gulaş çorbası ve langos (pişi) en sevilen ve en çok satılan Noel pazarı yiyecekleri, fiyatlar ise diğer Avrupa şehirlerine göre epey uygun.

Budapeşte gezi rehberi için şöyle alalım.

Budapeşte Noel Pazarı

5. Strasbourg:

Strasbourg Noel konusunda çook iddaalı, öyle ki kendisine Capitale de Noel diyor! Bizce de Strasbourg, Christmas market çeşitliliği ile bu listede olmayı sonuna kadar hak ediyor. Hem bissürü marketi hem de kocaman bir Christmas ağacı var.

Strasbourg Noel Pazarı

*Place Kleber:

Kocaman çam ağacıyla Strasbourg’un en canlı Noel pazarı burası. Yolunuz mutlaka buraya düşecektir. 🙂

*Place Gutenburg:

Burası her sene farklı bir ülkenin yemeklerini ve konseptini yansıtan bir Christmas Market! Biz bu sene Lübnan mutfağına denk geldik; fajita, sarma, baklava gibi pek de yabancısı olmadığımız yemekler gördük….

*Place Broglie:

Strasbourg’un en büyük Noel Pazarı ise burası. Biz diğer pazarları daha çok sevdik ama buraya da zaman ayırabilirsiniz.

Strasbourg Noel Pazarları 22 Kasım-24 Aralık arası kuruluyor.

Hafta içi 10:00-21:00

Hafta sonu: 10:00-22:00

6. Münih:

Almanya bu işi gerçekten iyi biliyor! Münih’in en büyük ünlü meydanı Marienplatz’daki Noel pazarı Avrupa’nın en iyilerinden. Biz Nürnberg’in pazarını Münih’ten daha çok beğendik ve fiyatları daha uygun bulduk. Ancak Münih’in pazarlarının daha fazla çeşitlilik içerdiği de bir gerçek.

Münih’in Christmas Marketleri:

Medieval Christmas Market: Ortaçağ temalı bir Noel pazarı.

Leonrodplatz: Fairytale bazaar konseptinde bir alternatif Christmas marketi. Konserler ve sanat gösterileri oluyormuş.

Englisher Garten: Münih’in en ünlü ve güzel parklarından biri Noel pazarı ile birleşince çok hoş oluyor.

27 Aralık- 24 Aralık arası kuruluyor.

Münih Noel Pazarı

Geldik yazımızın sonuna, biz gördüğümüz, deneyimleyebildiğimiz şehirlerin Noel pazarlarını bu blogda yazdık. Gezdikçe ve yeni Noel pazarları gördükçe burayı güncelleriz. 🙂 Umuyoruz ki yazımızın sizin Noel/ Yılbaşı gezinize bir faydası dokunur. 🙂

Sevgiler! TIME TO GO!

Bizi Instagram’da takip etmek isterseniz şöyle buyrun.